Black Gold 360
LM6iX
Jestliže se častokrát věnujete práci či jiným aktivitám hluboko do noci, pak popisované hudební dílo může být ideálním společníkem pro chvíle, kdy se většina ostatních lidí oddává blahodárným účinkům spánku.
Nikdo vám dnes nedá nic zadarmo… Ano, toto moudro, nebo spíše povzdechnutí, je častokrát zcela na místě, ovšem i tak se v dnešní době najdou výjimky potvrzující pravidlo a jedněmi z těchto výjimek jsou také položky v katalogu nezávislé společnosti Beluga Recordings. Toto vydavatelství, honosící se kontroverzním a ambivalentním podtitulem Save/Fuck the Music Industry, má ve svém katalogu celkem zajímavé tituly z víceméně okrajových žánrů, přičemž album LM6iX projektu Black Gold 360 je asi tím nejlepším, co tento label momentálně nabízí.
Pod Beluga Recordings propagovaným žánrem dirty electronic jazz si nezasvěcení posluchači mohou představit především spojení rozvážnějších odnoží elektroniky jako chill-out, downtempo nebo na elektronice postaveného ambientu s jazzem, tedy jakousi verzi electronic jazzu, ovšem pokud se do skladeb zaposloucháte, jistě najdete odkazy i na další žánry a občas zaregistrujete experimentální závan. Jak je z výše zmíněného průniku žánrů patrné, obsah alba LM6iX je produktem spojení elektronických ploch autora projektu Simona Sixsmitha (jinak též samotný šéf labelu) s živým bandem, konkrétně tedy s klavírem, rytmickou a dechovou sekcí hostujících hudebníků, kteří však rozhodně nejsou do počtu a dostávají na ploše celé desky celkem dost prostoru. Tato symbióza v podání Black Gold 360 působí kompaktním a přirozeným dojmem, což může být způsobeno nejen nesporným citem zúčastněných aktérů pro kompozici, ale také faktem, že většina hostujících muzikantů se Sixsmithem spolupracovala již v minulosti. Vše je navíc podpořeno i výborným a čitelným zvukem, který na aktuální a již třetí desce Black Gold 360 poskytuje dostatečný prostor pro práci s dynamikou skladeb a zvýrazňuje feeling a náladu celé desky, která je poměrně zádumčivá a melancholická.
Pro koho je tedy album LM6iX určeno? Zajisté pro milovníky electronic jazzu, nu-jazzu, acid jazzu či klasického jazzu, dále pak chill-outu, downtempa, ambientu nebo experimentu. Nebo konkrétněji. Pokud se vám líbí například hudba Erika Truffaze, Nils Pettera Molværa, klasiků Johna Coltranea a Milese Davise, pozdní tvorba Davida Sylviana či Coil, pochmurnost Kilimanjaro Darkjazz Ensemble nebo patříte mezi poctivé sběratele kompilací Café del Mar, pak by se vám mohla líbit i deska LM6iX.
Celé album můžete stáhnout zde
Hodnocení:
Samotné album nikam nespěchá a jeho výhodou je, že si ho lze vychutnat jak při pozorném poslechu, kdy si posluchač vychutná práci muzikantů, tak přes zmiňovanou experimentální nadstavbu (teď doufám, že to nevyzní barbarsky) i při libovolné činnosti. Tak jako tak je třeba seznat, že album LM6iX je nadprůměrné dílo, které je jako stvořené pro poslech ve večerních a nočních hodinách.
Rok vydání:
2010
Vydavatelství:
Beluga Recordings
Seznam písní:
I´am Spartacus
Superbia in Proelia
Angel of the North
Best of the Bad, Love and Light
Three World Poetry
Jevki´s house
PayDirt
Sunspots
This Machine Kills…
Sleep Soft Under Shell-fire
So Sorry White
88%
-jt-
Nejlepší věci jsou přeci jenom zadarmo…
Příjemná deska, kterou lze určitě pochválit za soudržnost a vyváženost.
Nevím co se komu na tomhle vrzání může líbit. – Ne, dělám si legraci. Je to vcelku poslouchatelné. Tedy až na to vrzání.