Chaostar
The Scarlet Queen
I v novém tisíciletí lze přijít s albem, které staví na klasické hudbě, nenudí opakováním již jednou slyšeného a dokáže klasiku obohatit o vlastní pohled autorů na daný žánr.
Předpokládám, že název projektu Vám asi nic neříká. Chaostar totiž představují vedlejší projekt Chistose Antonioua, řeka působícího v metalových SepticFlesh, kde stojí za symfonickými pasážemi a krotí šest strun. Menším problémem souboru může být na jedné straně to, že metalové obecenstvo má občas klapky na uších a zaslepené svou ortodoxností netoleruje nic jiného než metal a na druhé staně je lehkou překážkou distribuce, jelikož vydavatelství Holy Records je spojováno převážně právě s metalem a tak se album mezi nemetalové fanoušky možná ani nedostane.
Na začátek opět pár povinných slov k historii projektu. Christos je absolventem britské hudební školy, kde jako závěrečnou práci představil debutové album Chaostar. Zmiňované album se stalo nejlepší studentskou prací a tak nezůstalo pouze u jednoho alba. O dva roky později vychází Threnody a v roce 2004 deska The Scarlet Queen, na jejíž přípravu měl Christos dostatek času i díky přerušení činnosti své mateřské kapely.
Jaká je Šarlatová Královna? Okouzlující, smyslná, temná, vážná… a takto bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho, ale jsem limitován počtem znaků v recenzi a pakliže bych napsal délkometrážní nebo celovečerní recenzi, pak by na mě mohl dopadnout hněv šéfredaktorův, o který dvakrát nestojím. Takže konkrétněji o The Scarlet Queen. Jak už jsem naznačil, hlavním stavebním kamenem desky je vážná hudba, ale nečekejte žádný sladký soundtrack ke kasovnímu trháku z HollyÚdu, protože celé album působí hodně temným a chladně misantropickým dojmem. Úchvatná je zejména práce s vokály, sbory a vkomponování těchto složek do hudební složky. Hlavní ženský vokál, jenž patří jisté Sapfo Stavriduové, je celkem příjemný na poslech a trochu civilnější oproti těm z minulých desek, což beru vzhledem k povaze hudby jako plus. Sbory mají mohutnost a účinek vlny tsunami a jsou na albu v hojné míře, což vůbec není na škodu. Instrumentální stránka se pak svou velkolepostí klidně sborům vyrovná a staví především na klasických nástrojích, ze kterých se na albu nejvíce prosazují smyčce. Christos se také oproti mnohým autorům nebojí moderny a občas posluchače vykoupe v disharmonii. Kromě vážné hudby můžeme dále zaslechnout ethno, dark wave, ambient a ve stopovém množství i prvky industriálu. Celek pak v konečném účtování působí avantgardně a na první poslech trochu neproniknutelně, což by pro někoho mohla být překážka. Pakliže se podíváte o trochu níže, můžete si všimnout, že jakožto řádná sestava jsou uvedeni pouze dva lidé. Z toho můžeme vyvodit závěr, že při nahrávání tohoto alba nebyl zraněn jediný živý hudebník, což je v dnešní uspěchané době čin vskutku sympatický. V roce 2007 vyšlo poslední album Underworld, které je také ,,poslechuhodné“, ale kvalit Šarlatové Královny podle mě nedosahuje.
Hodnocení:
Nejlepší deska projektu, který je pořád takovým lehce utajeným tipem pro všechny, kterým sousloví vážná hudba nesmrdí a jsou schopni akceptovat modernu nebo odkazy na jiné hudební styly.
Rok vydání:
2004
Vydavatelství:
Holy Records
Oficiálnístránky:
http://holyrecords.com/
http://www.myspace.com/chaostarofficial
Sestava:
Christos Antoniou – samply
Sapfo Stavridou – zpěv
Seznam písní:
Birth Of A Vampire – Lullaby
The Scarlet Queen
Crimson Order
Embrace
I Am… The Assassin Of God
The Soul Of The Dephts
Vampire Renegades
The Pleasure Dome
The Arab Merchant
Rex Mundi
Vampire’s Illusions
When Death Dies
90%
-jt-
http://photo.net/photos/SethSiroAnton
Výtvarná práce chlapíka, který dělal obal The Scarlet Queen.
Při pohledu na výše zmíněné „výtvarné práce“ jsem si vzpomněl na snímky slavného amerického fotografa Joel-Peter Witkina…
Pokud máte rádi baroko, surrealismus a morbiditu a shodou okolností jste navíc příznivcem „soft“ nekrofílie, pak se podívejte na níže zmíněné stránky…
http://www.correnticalde.com/joelpeterwitkin/
http://www.zonezero.com/exposiciones/fotografos/witkin2/
„Lehká“ fascinace zrůdností… Baudelaire hadr!
Některé písničky (asi bych měl říct songy, abych byl kůl)se mi velmi líbily… prolínaní klasické hudby, operního zpěvu, moderny, harmonie, disharmonie… hmmm, zajímavé.